
Praktické zkušenosti z reálného provozu na LPG 50tis km
VW TIGUAN 1.4 TSI 110kW NA LPG
Malý přívstřik benzínu
Systém Alex IDEA DI je vysoce efektivní při provozu na LPG. Vystačí si jen s minimálním přívstřikem benzínu.
Výkon na LPG
Při provozu na LPG má motor TSI prakticky stejný výkon, jako na BA-98. Měřeno na bzdě.
Nízká spotřeba LPG
Spotřeba LPG je velmi příznivá. Velké auto s výkonným motorem má průměr 9l/100km.
Záruka 5 let
Systém IDEA je složen kompletně z originálních dílů firmy Alex. Tyto komponenty mají garanci nejvyšší kvality.
Alex IDEA
Systém LPG pro motory s přímým vstřikováním je kompletně vyvinutý firmou ALEX. Je v něm použito několik patentovaných strategií pro minimalizaci nutného přívstřiku benzínu při provozu na LPG. Díky tomu má systém LPG bezkonkurenčně malou spotřebu benzínu v rozsahu 3-10%. Na rozdíl od konkurenčních systémů, které musí přidávat 20-30% benzínu při provozu na LPG.
VW TIGUAN 1.4 TSI na LPG při provozu na LPG dlouhodobě potvrzuje, že systém ALEX Idea DI má velmi nízkou spotřebu benzínu i LPG.
Ekonomika provozu je srovnatelná s konvenčním sekvenčním systémem LPG
Výsledky vozidla zákazníka v dlouhodobém provozu

VW TIGUAN 1.4 TSI 110kW
Na LPG najeto 51.000 km
Průměrná spotřeba benzínu 0,45 l/100km
Průměrná spotřeba LPG 7,8 l/100km
Vozidlo celou dobu jezdí v režimu „přepnuto na LPG“ a je provozováno nejčastěji v dálničním režimu kombinovaném s městským provozem, ale relativně málo „studených“ startů. Motor pružně reaguje a má výkon na LPG k nerozeznání od jízdy na benzín.
Toto vozidlo bylo na přání zákazníka vybaveno elektronickým tlakovým dávkováním aditiva pro ochranu ventilů a ventilových sedel motoru při provozu na LPG – Elektronic Valve Protector (EVP)
