Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG se systémem IDEA DI
Praktické zkušenosti z reálného provozu na LPG 80tis km

ŠKODA OCTAVIA 1.4 TSI NA LPG

Malý přívstřik benzínu

Systém Alex IDEA DI je vysoce efektivní při provozu na LPG. Vystačí si jen s minimálním přívstřikem benzínu.

Výkon na LPG

Při provozu na LPG má motor TSI prakticky stejný výkon, jako na BA-98. Měřeno na bzdě.

Nízká spotřeba LPG

Spotřeba LPG je velmi příznivá. Velké auto s výkonným motorem má průměr 8,3l/100km. Úspornou jízdou lze dosáhnout běžné spotřeby okolo 7,5l/100km

Záruka 5 let

Systém IDEA je složen kompletně z originálních dílů firmy Alex. Tyto komponenty mají garanci nejvyšší kvality.

testování benzínových vstřikovačů

Alex IDEA Direct Injection

Systém LPG pro motory s přímým vstřikováním je kompletně vyvinutý firmou ALEX. Je v něm použito několik patentovaných strategií pro minimalizaci nutného přívstřiku benzínu při provozu na LPG. Díky tomu má systém LPG bezkonkurenčně malou spotřebu benzínu v rozsahu 3-10%. Na rozdíl od konkurenčních systémů, které musí přidávat 20-30% benzínu při provozu na LPG.
Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG při provozu na LPG dlouhodobě potvrzuje, že systém ALEX Idea DI má velmi nízkou spotřebu benzínu i LPG.

Ekonomika provozu je srovnatelná s konvenčním sekvenčním systémem LPG

Provoz na LPG

95%

Přívstřik benzínu při provozu na LPG

5%

Parametry vozidla v dlouhodobém provozu na LPG

IDEA systém sekvenčního vstřikování LPG pro motory TSI, FSI, GDI od firmy ALEX

Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG 

Průměrná spotřeba benzínu 0,4 l/100km

Průměrná spotřeba LPG 8,3 l/100km

Provoz vozidla Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG je svými parametry spotřeby LPG a BA-95 plně srovnatelný s vozidly, která jsou vybavena konvenčními motory s nepřímým sekvenčním vstřikováním. Tato vozidla totiž také spotřebovávají benzín – při startu studeného motoru a mnohdy jako přívstřik při větším zatížení motoru pro údajnou ochranu ventilů při provozu na LPG.

Studený motor je standardně startován na benzín a po ohřátí na cca 30°C se systém automaticky přepne na LPG. Potom již motor pracuje z cca 95% na LPG. Benzín je přivstřikován v naprosto minimálním množství, aby nedocházelo k zapékání benzínových vstřikovačů. Tento přívstřik je dynamický a má svou vlastní mapu. V některých režimech běží motor prakticky pouze na LPG. Proto systém Idea DI dosahuje tak nízké spotřeby benzínu při provozu na LPG ve srovnání s konkurenčními systémy.

Při provozu Škody Octavia 1.4 TSI na LPG není nutné používat aditivum pro ochranu ventilů a ventilových sedel jako je např. Gaslube.

Pro preventivní ochranu benzínových vstřikovačů doporučujeme aplikovat aditivum firmy ERC Čistič palivového systému pro rozpouštění usazenin v benzínových vstřikovačích. Aditivum se doporučuje dávkovat každých cca 5tis. km. Aditivum se lije přímo do benzínové nádrže.
Motor škoda superb 1.4 tsi na LPG se systémem ALEX Idea

Máte otázky? Napište nám! Rádi Vám vše vysvětlíme

Napište si o cenovou nabídku! Vypracujeme Vám jí na míru

Zkuste výpočet rentability přestavby! Vyplatí se Vám přestavba na LPG?

Zpět nahoru