Skip to main content
search
Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG se systémem IDEA DI
Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG se systémem Alex Idea DI
LPG přestavby s LPGTECH
Technická data přestavby na LPG:

Systém:                        Alex Idea Direct Injection
Reduktor LPG:           Alex Shark 1500
Elektroventil LPG:     Alex LPG-MAX  ventil s max průtokem na 8mm trubku
Filtr plynné fáze:        Alex Ultra 360°
Vstřikovače LPG:       Alex Barracuda SE 115 Nl  precizní přesné vstřikovače plynu
Nádrž LPG:                 ZTW 650/240/63 litrů
Multiventil:                 Tomasetto 250/30°
Plnící koncovka LPG ve schránce tankování benzínu
Přepínač plyn/benzín z optickým ukazatelem hladiny LPG a akustickou signalizací provozních stavů systému LPG

testování benzínových vstřikovačů

Alex IDEA Direct Injection

Systém LPG pro motory s přímým vstřikováním je kompletně vyvinutý firmou ALEX. Je v něm použito několik patentovaných strategií pro minimalizaci nutného přívstřiku benzínu při provozu na LPG. Díky tomu má systém LPG bezkonkurenčně malou spotřebu benzínu v rozsahu 3-10%. Na rozdíl od konkurenčních systémů, které musí přidávat 20-30% benzínu při provozu na LPG.
Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG při provozu na LPG dlouhodobě potvrzuje, že systém ALEX Idea DI má velmi nízkou spotřebu benzínu i LPG.

Ekonomika je srovnatelná s konvenčním sekvenčním systémem LPG

Provoz na LPG

95%

BA

5%

Foto přestavby motoru 1.4 TSI na LPG

Test Škoda Octavia  1.4TSI po 200tis. km

Přečtěte si článek na serveru Garáž.cz

Přestavba na LPG motorů s přímým vstřikováním TSI

ŠKODA OCTAVIA 1.4 TSI NA LPG

Škoda Octavia 1.4 TSI je nejčastěji přestavované vozidlo na LPG. Motor 1.4 TSI je nejpřijatelnější volba motorizace u koncernových vozidel. Tento motor je nejméně poruchový, relativně snadno opravitelný a při dobré péči vydrží. Motor 1.4 TSI má i celkem příznivou spotřebu a dobrou výkonovou charakteristiku. Je také vhodný pro přestavbu na pohon LPG. I přes to, že se jedná o motor s přímým vstřikováním, funguje na LPG velmi dobře.

Škoda TSI na LPG Prins Direct LiquiMax
Technická data vozidla:

Výrobce vozidla:          Škoda
Model vozidla:             Octavia
Objem motoru:            1.4 TSI
Typ motoru:                 CCZ
Výkon motoru:            96 kW/5300  ot/min
Převodovka:                 man.
Rok výroby:                 2012

Malý přívstřik benzínu

Systém Alex IDEA DI je vysoce efektivní při provozu na LPG. Vystačí si jen s minimálním přívstřikem benzínu.

Výkon na LPG

Při provozu na LPG má motor TSI prakticky stejný výkon, jako na BA-98. Měřeno na bzdě.

Nízká spotřeba LPG

Spotřeba LPG je velmi příznivá. Velké auto s výkonným motorem má průměr 8,3l/100km. Úspornou jízdou lze dosáhnout běžné spotřeby okolo 7,5l/100km

Záruka 5 let

Systém IDEA je složen kompletně z originálních dílů firmy Alex. Tyto komponenty mají garanci nejvyšší kvality.

Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG 

Průměrná spotřeba benzínu 0,4 l/100km

Průměrná spotřeba LPG 8,3 l/100km

Provoz vozidla Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG je svými parametry spotřeby LPG a BA-95 plně srovnatelný s vozidly, která jsou vybavena konvenčními motory s nepřímým sekvenčním vstřikováním. Tato vozidla totiž také spotřebovávají benzín – při startu studeného motoru a mnohdy jako přívstřik při větším zatížení motoru pro údajnou ochranu ventilů při provozu na LPG.

Studený motor je standardně startován na benzín a po ohřátí na cca 30°C se systém automaticky přepne na LPG. Potom již motor pracuje z cca 95% na LPG. Benzín je přivstřikován v naprosto minimálním množství, aby nedocházelo k zapékání benzínových vstřikovačů. Tento přívstřik je dynamický a má svou vlastní mapu. V některých režimech běží motor prakticky pouze na LPG. Proto systém Idea DI dosahuje tak nízké spotřeby benzínu při provozu na LPG ve srovnání s konkurenčními systémy.

Při provozu Škody Octavia 1.4 TSI na LPG není nutné používat aditivum pro ochranu ventilů a ventilových sedel jako je např. Gaslube.

Pro preventivní ochranu benzínových vstřikovačů doporučujeme aplikovat aditivum firmy ERC Čistič palivového systému pro rozpouštění usazenin v benzínových vstřikovačích. Aditivum se doporučuje dávkovat každých cca 5tis. km. Aditivum se lije přímo do benzínové nádrže.
Motor škoda superb 1.4 tsi na LPG se systémem ALEX Idea
Škoda TSI na LPG Prins Direct LiquiMax

Máte otázky? Napište nám! Rádi Vám vše vysvětlíme

Napište si o cenovou nabídku! Vypracujeme Vám jí na míru

Zkuste výpočet rentability přestavby! Vyplatí se Vám přestavba na LPG?

Zpět nahoru

Close Menu