

Systém: Alex Idea Direct Injection
Reduktor LPG: Alex Shark 1500
Elektroventil LPG: Alex LPG-MAX ventil s max průtokem na 8mm trubku
Filtr plynné fáze: Alex Ultra 360°
Vstřikovače LPG: Alex Barracuda SE 115 Nl precizní přesné vstřikovače plynu
Nádrž LPG: ZTW 650/240/63 litrů
Multiventil: Tomasetto 250/30°
Plnící koncovka LPG ve schránce tankování benzínu
Přepínač plyn/benzín z optickým ukazatelem hladiny LPG a akustickou signalizací provozních stavů systému LPG
Alex IDEA Direct Injection
Systém LPG pro motory s přímým vstřikováním je kompletně vyvinutý firmou ALEX. Je v něm použito několik patentovaných strategií pro minimalizaci nutného přívstřiku benzínu při provozu na LPG. Díky tomu má systém LPG bezkonkurenčně malou spotřebu benzínu v rozsahu 3-10%. Na rozdíl od konkurenčních systémů, které musí přidávat 20-30% benzínu při provozu na LPG.
Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG při provozu na LPG dlouhodobě potvrzuje, že systém ALEX Idea DI má velmi nízkou spotřebu benzínu i LPG.
Ekonomika je srovnatelná s konvenčním sekvenčním systémem LPG
Foto přestavby motoru 1.4 TSI na LPG
Test Škoda Octavia 1.4TSI po 200tis. km
Přečtěte si článek na serveru Garáž.cz
Přestavba na LPG motorů s přímým vstřikováním TSI
ŠKODA OCTAVIA 1.4 TSI NA LPG
Škoda Octavia 1.4 TSI je nejčastěji přestavované vozidlo na LPG. Motor 1.4 TSI je nejpřijatelnější volba motorizace u koncernových vozidel. Tento motor je nejméně poruchový, relativně snadno opravitelný a při dobré péči vydrží. Motor 1.4 TSI má i celkem příznivou spotřebu a dobrou výkonovou charakteristiku. Je také vhodný pro přestavbu na pohon LPG. I přes to, že se jedná o motor s přímým vstřikováním, funguje na LPG velmi dobře.
Výrobce vozidla: Škoda
Model vozidla: Octavia
Objem motoru: 1.4 TSI
Typ motoru: CCZ
Výkon motoru: 96 kW/5300 ot/min
Převodovka: man.
Rok výroby: 2012
Malý přívstřik benzínu
Systém Alex IDEA DI je vysoce efektivní při provozu na LPG. Vystačí si jen s minimálním přívstřikem benzínu.
Výkon na LPG
Při provozu na LPG má motor TSI prakticky stejný výkon, jako na BA-98. Měřeno na bzdě.
Nízká spotřeba LPG
Spotřeba LPG je velmi příznivá. Velké auto s výkonným motorem má průměr 8,3l/100km. Úspornou jízdou lze dosáhnout běžné spotřeby okolo 7,5l/100km
Záruka 5 let
Systém IDEA je složen kompletně z originálních dílů firmy Alex. Tyto komponenty mají garanci nejvyšší kvality.
Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG
Průměrná spotřeba benzínu 0,4 l/100km
Průměrná spotřeba LPG 8,3 l/100km
Provoz vozidla Škoda Octavia 1.4 TSI na LPG je svými parametry spotřeby LPG a BA-95 plně srovnatelný s vozidly, která jsou vybavena konvenčními motory s nepřímým sekvenčním vstřikováním. Tato vozidla totiž také spotřebovávají benzín – při startu studeného motoru a mnohdy jako přívstřik při větším zatížení motoru pro údajnou ochranu ventilů při provozu na LPG.
Studený motor je standardně startován na benzín a po ohřátí na cca 30°C se systém automaticky přepne na LPG. Potom již motor pracuje z cca 95% na LPG. Benzín je přivstřikován v naprosto minimálním množství, aby nedocházelo k zapékání benzínových vstřikovačů. Tento přívstřik je dynamický a má svou vlastní mapu. V některých režimech běží motor prakticky pouze na LPG. Proto systém Idea DI dosahuje tak nízké spotřeby benzínu při provozu na LPG ve srovnání s konkurenčními systémy.
Při provozu Škody Octavia 1.4 TSI na LPG není nutné používat aditivum pro ochranu ventilů a ventilových sedel jako je např. Gaslube.

