Poradna LPG & CNGKategorie dotazu: Přestavba TSI na LPGPřestavba Škody Rapid 1.2 TSI na LPG jaká je spotřeba benzínu
Kamil zeptal se před 8 měsíci

Dobrý den,
mám zájem o přestavbu mého vozidla Škoda Rapid 1.2 TSI na LPG z důvodu úspory. Dojíždím do práce kdy denně najedu minimálně 80km. Na diskusních fórech i některé firmy zabývající se přestavbami však upozorňují na vysokou spotřebu benzínu i při provozu na plyn údajně kvůli chlazení benzínových vstřikovačů. Spotřebu benzínu udávají okolo 20%. To se mi zdá opravdu mnoho a vzhledem k ceně přestavby, která je mnohem vyšší, než u běžných motorů s nepřímým vstřikováním mi nepřijde přestavba na LPG efektivní.
Prosím o Vaše vyjádření k možnosti této přestavby, případně o nabídku této přestavby.
Děkuji, s pozdravem Kamil H.

1 Odpovědi
admin Správce poradny odpověděl před 7 měsíci

Dobrý den,
přestavba Škody Rapid 1.2 TSI na LPG je možná se systémem sekvenčního vstřikování plynné fáze LPG značky IDEA DI. Tento systém využívá patentované strategie řízení přívstřiku benzínu pro chlazení benzínových vstřikovačů při provozu na LPG.

Díky tomu je velikost přívstřiku v celém pracovním rozsahu motoru 3-5%. Proto mají motory 1.2 TSI  dlouhodobou spotřebu benzínu při provozu na plyn pouze 0,2 – 0,33l/100km. I při tak zanedbatelné spotřebě nemají benzínové vstřikovače žádný problém s funkčností. Máme vozidla, která mají najeto přes 100tis. km na LPG a bez problémů fungují.
Vzhledem k tomu, že jedno z našich firemních vozidel je Škoda Roomster 1.2 TSI ve které je systém ALEX IDEA DI namontován a provozován, můžeme výše uvedené parametry potvrdit z praxe. To konkrétní vozidlo má na plynu najeto cca 50tis. km a celkově má najeto přes 260tis. km.

K výše uvedeným informacím bych rád podotknul, že přestavby na LPG s klasickým nepřímým sekvenčním vstřikováním, u kterých se nemusí používat přívstřik benzínu mají také svou spotřebu benzínu, která je velmi srovnatelná se spotřebou motorů TSI se systémem ALEX IDEA DI. Je to dáno nedobrou pověstí konkurenčních systémů z dřívějších let, které měly opravdu vysokou spotřebu benzínu i při provozu na LPG. Mnohým toto zůstalo dodnes..

Přestavba Škoda Rapid 1.2 TSI na LPG s nádrží místo rezervy se systémem ALEX IDEA DI stojí momentálně (8.2.2019) 29500,-Kč vč. DPH. Při současných cenách benzínu a LPG vychází úspora na jeden km okolo cca 1,-Kč. Návratnost investice je tedy přibližně 30tis. km. Mohu však potvrdit, že nepoznáte jestli jedete na plyn, nebo na benzín.

S pozdravem Petr Linhart                                                                                                          IDEA systém sekvenčního vstřikování LPG pro motory TSI, FSI, GDI od firmy ALEX