servis lpg

Servis LPG a CNG ve vozidlech a jejich diagnostika

Přestavět vozidlo na LPG nebo CNG, to neznamená pouze namontovat přestavbovou sadu podle návodu a jezdit. Aby vozidlo fungovalo tak jak má, je nutné dodržet poměrně velké množství technických pravidel již při volbě vhodných komponentů které budou použity pro konkrétní přestavbu s ohledem na konstrukci motoru, jeho výkon a další specifické vlastnosti. Neméně důležitá je samotná montáž systému vstřikování LPG nebo CNG. Její neodborné, nebo lajdácké provedení má zásadní vliv na funkci soupravy ve vozidle a její „symbiózy“ s emisním systémem vozidla.

Servis LPG
Filtr LPG plynná fáze odstředivý

Kontrola a výměna filtrů LPG

U vozidel provozovaných na LPG je důležité pravidelně kontrolovat a měnit filtry, které se v soustavě
používají. Systémy sekvenčního vstřikování LPG bývají vybaveny dvěma typy filtrů. Filtr kapalné fáze, který zbavuje kapalný plyn mechanických nečistot a filtr plynné fáze, který je zařazen před plynové vstřikovače aby zachytával jemnější mechanické nečistoty, které vznikají při změně skupenství z kapalného na plynné. Při této změně dochází také k oddělování těžkých uhlovodíků a parafínů. Tyto složky působí negativně na vstřikovače plynu a to mechanicky i chemicky.

Zapalovací svíčky LPG

Dobrý stav zapalovací soustavy

Velice důležitý je také dobrý stav zapalovací soustavy motoru, zejména části, kde se používá vysoké
napětí. U plynových motorů je zapalovací soustava mnohem více namáhána vysokým napětím, než je tomu u konvenčních benzínových motorů. Může za to méně snadná ionizace směsi propan butanu se vzduchem oproti směsi benzínových par a vzduchu. Přeskokové napětí na zapalovacích svíčkách může stoupnout až o několik kV     oproti provozu motoru na benzín, což mívá za následek porušení elektrické pevnosti izolace a následné probíjení. To způsobuje známé cukání motorů na LPG.

Vstřikovací lišta LPG TECH DRAGON

 Kontrola vstřikovačů LPG/CNG

Zásadní vliv na hladký a bezchybný chod motoru na LPG mají vstřikovače plynu. Pokud vstřikovač nepracuje správně, nemůže mít motor správný výkon. Tím má vyšší spotřebu a hlavně hrozí nebezpečí poškození motoru. Největším problémem je totiž rozdílnost dávky jednotlivých vstřikovačů. Vstřikovač, který vlivem např. zalepením parafíny dává menší dávku než ostatní způsobuje provoz válce motoru na chudou směs. Tím dochází k pomalému hoření chudé směsi a k enormnímu zvýšení teploty hoření. Pomalejším hořením chudé směsi dochází k dohořívání když už otevírá výfukový ventil. Ten je pak neúměrně tepelně namáhaný a tím se mnohem rychleji „zaklepá“ a nakonec dojde k jeho podpálení.

Diagnostika a optimalizace seřízení motorů na LPG a CNG

 Diagnostika a optimalizace chodu motorů na LPG a CNG

Provádíme servis, opravy a diagnostiku systémů sekvenčního vstřikování LPG a CNG prakticky všech značek a výrobců. Máme jak mnohaleté zkušenosti s přestavbami vozidel a strojů na alternativní pohon LPG, CNG i Dieselgas LPG/CNG. Máme vysokoškolsky vzdělané odborníky přímo v oboru automotive s letitou praxí v přestavbách vozidel na LPG a jejich diagnostice. Máme zázemí skladu náhradních dílů a montážního materiálu pro servis a přestavby vozidel na pohon LPG/CNG, protože jsme mj. provozovatelem specializovaného eshopu s nejširším sortimentem LPG a CNG materiálu. Máme moderní diagnostická a servisní zařízení včetně interface a programů pro prakticky všechny systémy LPG.

Vstřikovací lišta LPG TECH DRAGON

 Testování čištění a opravy vstřikovačů LPG a CNG

Jsme vybaveni profesionální technikou na provádění testů plynových vstřikovačů zejména jejich průtoku a rychlosti reakce. Jsme schopni s vysokou přesností vyhodnotit rovnoměrnost dávek plynových vstřikovačů a to měřením v reálném chodu až 4 vstřikovačů najednou. Vstřikovače které je možné vzhledem k jejich konstrukci nastavit jsme tak schopni „naladit“ na minimální toleranci rozdílu dávky v různých pracovních režimech. Tak přesně nastavené vstřikovače nedodává žádný výrobce vzhledem k velkosériové výrobě kde se nikdo nezabývá párováním vstřikovačů které je neúměrně zdlouhavé.

Čištění vstřikovačů LPG a CNG

Test vstřikovačů LPG

Měření průtoku vstřikovačů LPG

V rámci servisu vstřikovačů LPG jsme také vybaveni profesionální čističkou plynových vstřikovačů která je nenahraditelná zejména pro čištění vstřikovačů LPG které nelze rozebrat. Bez tlakového čištění čistící kapalinou by nebylo možné takový vstřikovač zachránit pro další použití. Velmi často jsou totiž vstřikovače LPG zalepené zatuhlým parafínem který vzniká při změně skupenství lpg z kapaliny na plyn. Díky tomu často zachráníme drahý LPG vstřikovač  Landi Renzo, Hana, BRC, nebo Keihin. Nikdy není jistota že se taková oprava čištěním podaří, ale vzhledem k ceně těchto vstřikovačů LPG to za pokus vždy stojí.

testování benzínových vstřikovačů

 Testování a čištění benzínových vstřikovačů 

Provádíme také testování a čištění benzínových vstřikovačů všech typů a to i pro motory s přímým vstřikováním benzínu typu TSI, GDI apod. Používáme profesionální testovací stolici s možností měření až 8 válců najednou. Máme k dispozici i výkonné ultrazvukové čištění které probíhá za chodu vstřikovačů v čistící kapalině.
Mnohokrát se nám podařilo „rozhýbat“ i úplně nefunkční vstřikovače které byly zarostlé nečistotami a ztvrdlými usazeninami.

 

Testování a čištění benzínových vstřikovačů
LPGTECH sekvenční vstřikování LPG
Solaris Dynamic OBD
Alex autogas instalation
Tartarini LPG
Autogas Prins
Lovato autogas lpg systém
Bigas autogas systems
DT Gas system Gastech 600S
Optima LPG system od firmy Alex
Autogas Italia systém LPG
ESGI LPG vstřikování
Vialle autogas
KME autogas systems
MAGIC G4 vstřikování LPG
Servis LPG OMVL
Landi Renzo
Servis LPG EMMER autogas
Servis BRC autogas equipment
Autogas Stefanelli sekvenční vstřikování LPG
Servis LPG Vialle
Servis LPG A.E.B.
Servis LPG Zavoli
Servis LPG Okotec
Servis a diagnostika Europegas
Servis LPG Autronic AG Compact
Servis LPG Elpigaz
Servis LPG AG
Servis LPG Agis
Eurogas service
Servis LPG STAG včetně diagnostiky a montáže

Napište Váš dotaz

Pole označená * jsou povinná
Servis LPG