Systém LPG se směšovačem pro karburátory

První generace systémů pro přestavby motorů s karburátorem a jednobodovým, i vícebodovým vstřikováním na pohon LPG je založena na funkci difuzoru (mixu). Motor nasává plyn podtlakem vzniklým MIX LPG pro přestavby na LPGprouděním nasávaného vzduchu, přes směšovací zařízení-mixer umístěný před škrtící klapkou motoru. Tento systém dnes již téměř vymizel spolu s automobily vybavené karburátorem. Karburátor
LPG uložené v plynové nádrži je v kapalné formě přiváděno přes solenoidní ventily do reduktoru/splynovače. V reduktoru dochází k redukci tlaku a přeměny kapalné formy LPG v plynnou. Dále je plynná složka LPG nasávána přes škrtící ventil LPGsměšovač do motoru. Pro nastavení bohatosti směsi slouží regulační škrtící ventil. Ten omezuje průtok plynu z reduktoru do směšovače tak, aby motor dostával správný poměr směsi. Předpokladem pro správnou funkci tohoto systému je zejména dobře navržený směšovač (mix) tak, aby měl pokud možno lineární charakteristiku.

Novější vozidla začínala být vybavena vstřikováním benzínu centrálním vstřikovačem. Je to v podstatě karburátor vybavený Jednobodové vstřikování benzínu Bosch Mono Motronicvstřikovačem, který již řídí benzínová řídící jednotka a benzín je do sání motoru vstřikován. U těchto systémů je již  nutné použít místo regulačního šroubu pro nastavení bohatosti směsi elektronickou řídící jednotku. Řídící jednotka plynu na základě signálů z lambdasondy ovládá krokový motorek. Tento regulátor aktivně mění průtok plynu podle momentálních stavů a provozních režimů motoru. Tím mění složení směsi LPG a vzduchu, aby bylo ve stejných hodnotách, jako při provozu na benzín.

 


Přímý vstřik LPG TSI TFSI FSI GDISekvenční vstřikování LPG