Přestavba diesel na LPG

Přestavba diesel na LPG je dostupná možnost, jak se dá snadno dosáhnout při provozu vozidel s
dieselovým motorem významných úspor. Mixování dvou paliv již v dnešní době není novinkou.

Přestavbou dieselového motoru na LPG dosáhnete toho, že váš motor bude moci pracovat se značnou úsporou vašich nákladů a snížení emisí zejména pevných částic.  Dieselové motory mají spalování s účinností 75-85%.  Ale pokud budeme počítat s přestavbou dieselu na LPG, dokáže váš motor dosáhnout účinnosti spalování 95-98%.

Jak to funguje? Malé množství LPG se totiž dávkuje do sání motoru pomocí LPG vstřikovačů. LPG tak obohacuje motorem nasávaný vzduch a vytváří směs, která působí jako katalyzátor pro zlepšení celého procesu spalování. V různých provozních režimech je možné přidávat určité množství plynu a úměrně tomu snižovat vstřikované množství motorové nafty.

Důsledkem lepšího spalování motorové nafty s přídavkem plynu a částečnému nahrazení nafty plynem je zajištění lepšího výkonu ale i dynamiky vozidla. Zároveň se snižuje spotřeba nafty a díky tomu zvýšíte váš dojezd na jednu nádrž. Určitě vás může potěšit i fakt, že přestavbou dieselu na LPG dosáhnete snížení motorového hluku.

Ekonomický výkon a větší ochrana životního prostředí, jsou dva faktory, které přímo úzce souvisí s přestavbou dieselu na LPG a to množstvím plynu přidávaného do směsi vzduchu a paliva a zlepšeným spalováním. Vstřikovaný duální systém LPG je řízen pokročilým počítačovým modulem, který sleduje celou řadu provozních veličin dieselového motoru a reguluje množství vstřikovaného LPG a to v nejnovějších i starších vznětových motorech.

Díky přestavbě dieselu na LPG může motor běžet na směs nafty a motor běžící čistě bez efektu černého mraku z výfuku při velkém zatížení. Zároveň produkuje vyšší točivý moment v nižších otáčkách a to až o 30% než tomu bývá u provozu na samotnou naftu (tento jev však není žádoucí pokud klademe důraz na maximální úsporu nákladů na PHM).

Úspora s duálním systémem NM+LPG se pohybuje v rozmezí 10-30% oproti provozu na samotnou motorovou naftu. Úspora s duálním systémem NM+CNG může být 20-35%. Je však nutné počítat s mnohem menším dojezdem a vyšší hmotností nádrží CNG a také vyšší  cenou přestavby.

Přestavba diesel na LPG

Pošlete nám svůj dotaz:

Pole označená * jsou povinná